Myslím, (ve skutečnosti ne), že by bylo potřeba a nejlepší kdyby si na příštím MS či ME "na blátě vokolo stodoly" někdo pořádně rozbil tlamu, polámal nějaký oudy a podobně, ona takováhle nehoda posune bezpečnost hooodně kupředu.
Všichni tu hřešíme na tu skutečnost, že se nic takovýho ještě nestalo.
O.T:
V rámci nečistejch:
citace: "Naše čtyřka uteče i s 100 kg vážící zabržděnou "Chlaňovkou"", tohle není argument. Nemůžeš přece chtít po kolečkách ze zahradní sekačky nějaký "brzdný" výkon. Pneumatiky s konstrukční rychlostí 18 km/h postavené tak, aby co nejméně poškodily trávník tvé zahrady, nemůžeš udávat jako vzor, a ani je nemůžeš srovnat s daleko užšími pneu, třeba pro motokros, či enduro (samočistící a brzdné schopnosti, atd.). Každý kdo zapřahá víc jak šest psů se stejně chlaňovky postupně zbavil.
Jedno řešení by bylo: daný rozměr pneu pro disciplínu, plus váhový handicap, že jako pro menší spřežení menší kola, atd. Konstrukce káry by byla přímou úměrou dané pneu, a výjimky by vyřešil váhový handicap.
Tímto by byly podmínky velmi srovnané.
To ,že by někdo musel vyhodit drahé náčiní které kdysi koupil...... no a? To je v jiných sportech celkem bežné, to také není argument, vem si teoreticky ,že by někdo koupil něco tak drahého a tak lehkého že by na to nikdo jiný neměl, a nemohly by se změnit pravidla, protože by řval že to nevyhodí .....blbost co?
Hezký příklad ze světa sportu je F1, (i když lehce nadnesený), jednotné pneu, daný váhový limit, max kubatura, nějak se ty formule podobají jako vejce vejci, v případě kár by to tak nějak dopadlo taky, když už se to musí za každou cenu v létě jezdit.
Já osobně bych to "BLÁTOZÁVODĚNÍ" zrušil, jen to drobí a odvádí jak tok a přísun pěněz tak i vlastní práci, um a jiné složky pořadatelských činností od pravých závodů, SNĚHOVÝCH. Místo přiblblého mistrovství na kárách, které neumí stanovit rovné podmínky pro všechny, by mohl být třeba Světový pohár, liga mistrů, či co na saních.