Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Jednání ESDRA Helsinky

Autor Téma: Jednání ESDRA Helsinky  (Přečteno 9889 krát)

0 uživatelů a 4 Hostů prohlíží toto téma.

Offline sulika

  • STK
  • *
  • Příspěvků: 313
  • Karma: +20/-42
    • www.zerodc.cz
Jednání ESDRA Helsinky
« kdy: 23 Červen, 2009, 10:42 »
Jak proběhlo jednání ESDRA v Helsinkách?Něco píší Poláci a dost nad námi kroutí hlavou. :(

Offline Pfeifer

  • **
  • Příspěvků: 99
  • Karma: +17/-1
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #1 kdy: 23 Červen, 2009, 11:49 »
Zprávu z kongresu dáváme dohromady.
O těch polácích, můžeš být konkrétnější?

Ivo Vacke

  • Host
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #2 kdy: 23 Červen, 2009, 15:21 »
Na stránkách Igora Tracze se dočteš mimo jiné: "ps. na szczęście na kongresie organizacji ESDRA w Helsinkach przepis ten zostal odrzucony! Hurraa!:) , natomiast za głosowali oczywiście Niemcy i co było dużym zaskoczeniem- Czesi! "

Offline zimon

  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: +28/-1
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #3 kdy: 23 Červen, 2009, 16:01 »
Polakum se asi nelibi navrzene minimalni vahy pro kary na zavodech na suchu......
... na druhou stranu vahu sani taky nikdo nelimituje...

Offline Pfeifer

  • **
  • Příspěvků: 99
  • Karma: +17/-1
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #4 kdy: 23 Červen, 2009, 17:23 »
pokud vím, tak "ti polaci" jsou soukromé stránky nějakého poláka, který prodává ultralehké káry, takže měl jistě obavy o své ekonomické zájmy (což je zcela legitimní). Navíc ten polák lže o tom, že pro návrh byli jen němci a češi, výsledek hlasování byl 12 pro  a  21 proti.

Esdra zvolila náročnější a zdlouhavější cestu zajišťení bezpečnosti kár (jakýsi systém technické kontroly). Jednodušší způsob (stanovení vahového lilmitu) by pouze zmenšil tlak na mushery aby stavěli stale lehčí a lehčí káry za použití stále krajnějších technických řešení.

Myšlenka stanovit vahové limity pro káry vznikla proto, že rozdíly v konstrucích kár jsou obrovské a kromně bezpečnosti trpí i fair play. Na rozdíl od kár, jsou konstrukční odlišnosti u saní, kol a koloběžek minimální a často jde o sériové výrobky, které podléhají před uvedením na trh nějaké formě schválení.

Diskuse o kárách probíhala na kongresu v naprosto konstruktivním duchu a všechny názory byly brány vážně. Nikdo se nesnažil o utloukání názorů druhých vlastní důležitostí (jak to je v Česku). Nakonec i poměr hlasů při hlasování nevypovídá o nějaké davové psychóze.

Pokud jde o zprávu z kongresu, snad bude dnes na webu. Omlouvám se za zpoždění.

Offline sulika

  • STK
  • *
  • Příspěvků: 313
  • Karma: +20/-42
    • www.zerodc.cz
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #5 kdy: 24 Červen, 2009, 08:13 »
Snažil jsem se výboru vysvětlit,že navrhované váhové limity nemají žádný význam pro bezpečnost.Naše čtyřka uteče i s 100 kg vážící zabržděnou "Chlaňovkou".Jezdíme na kárách 13 kg,32 kg,100 kg a 160 kg.Bezpečnost začíná přibližně od 50 kg a výš,takže 13 kg nebo 25 kg je úplně jedno,jen bychom mohli vyhodit drahé náčiní které jsme koupili.Moc mně mrzí,že celá věc nebyla podrobena širší diskuzi,ale pouze hlasování výboru,kde ti kteří s tím nemají žádné zkušenosti a ani se jich to netýká přehlasovali ty kterých se to týká a kteří s tím mají mnohaleté a bohaté zkušenosti a podíleli se na vývoji tohoto odvětví.Výbor tak založil nebezpečný precedens,kdy např.o podmínkách scooteru rozhodnou běžci a naopak.Je to stejně špatné jako kdybych prosazoval,že v SKJ 2  kvůli zvýšení bezpečnosti a fair play se pojede na skokanských lyžích a v přezkáčích.Dám to výboru,pro budou všichni sprinťáci,midaři a longaři,proti budou zástupci lyžařů,ale co naplat výbor je přehlasuje.Budou tedy muset vyhodit své karbonové běžky a hurá na skočky.Nevím nevím,ale něco je špatně. ???Nešněra

Offline Pfeifer

  • **
  • Příspěvků: 99
  • Karma: +17/-1
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #6 kdy: 24 Červen, 2009, 08:34 »
Takže zrušíme výbor a rozhodnutí budou dělat ti, kdo mají dost vysoké seběvědomí na to, aby se prohlásili za kompetentní.

Offline sulika

  • STK
  • *
  • Příspěvků: 313
  • Karma: +20/-42
    • www.zerodc.cz
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #7 kdy: 24 Červen, 2009, 09:09 »
Výbor by měl hlavně hájit zájmy závodníků a naslouchat jim,ale jak se zdá mnozí mají dostatek sebevědomí na to,aby rozhodovali věci se kterými nemají žádnou osobní zkušenost bez ohledu na ty kterých se to bude týkat a kteří s tím zkušenost mají.Co rozhodneme přístě ke škodě závodníků ve své výborové neomylnosti?Osobně se necítím být kompetentní rozhodovat o pravidlech pro jiná odvětví mushingu než sprint resp.nechci a nedovolil bych si důležité a zásadní věci rozhodnout bez důkladné diskuze s těmi kterých se to dotkne, to je to co mi na celé věci vadí.S nikým jste se nebavili, jen jste ve výboru zvedli ruku a je to.Longař a dvě cyklistky nastavili pravidla pro sprinťáky.To že to naštěstí dopadlo dobře nic nemění na věci,že je určitě špatně rozhodovat hlasováním jedné sekce o druhé.Pokud chceme mít v pořádku závodění měli by do budoucna rozhodovat o sprintech sprinťáci ,o midech midaři a o individuálech individuálové.Křížem to bude fungovat špatně,resp.nebude to fungovat vůbec.Nešněra

Offline Pfeifer

  • **
  • Příspěvků: 99
  • Karma: +17/-1
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #8 kdy: 24 Červen, 2009, 09:23 »
Myslím, že už bylo řečeno dost aby si všichni mohli udělat jasný názor a přestřelka už nemusí pokračovat.
A závodníci si teď můžou zvolit nový lepší výbor.

Offline sulika

  • STK
  • *
  • Příspěvků: 313
  • Karma: +20/-42
    • www.zerodc.cz
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #9 kdy: 24 Červen, 2009, 11:39 »
Pro dokreslení přikládám zkopírovaný text ze stran Igora Tracze,který není jen výrobce lehkých kár,ale velmi úspěšný závodník s mnoha medailemi evropského i světového formátu.Obzvláště výraz maja jaja(lidově mají koule)vystihuje co si o tom špičky myslí.Ale těm kteří se sprintem zabývají nemusím Igora představovat.

New rules DSSV-stupid idea
Starzy niemieccy maszerzy, konserwatywni i chyba przerażeni  prędkościami jakie osiągają w ostatnich latach sprinterskie zaprzęgi drylandowe, próbują wprowadzić nowe zasady dotyczące minimalnych wag wózków zaprzęgowych.Mam nadzieję , że jest coraz więcej sportowców w naszym europejskim środowisku, którzy mają "jaja" i nie będą dosłownie spowalniać rozwoju sportu zaprzęgowego.Większa waga wózka to problem w zakrętach, to problem w balansie, to problem dla kręgosłupa psów pracujących.
Ich wstępne propozycje to minimalna waga 35 kg samego wózka dla zaprzęgów z 4 psami (moje wózki ważą 10 kg) i od 55kg dla zaprzęgów od 6 psów w górę.

Offline Pfeifer

  • **
  • Příspěvků: 99
  • Karma: +17/-1
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #10 kdy: 24 Červen, 2009, 12:01 »
Von to bude asi moc dobrej člověk. Označit ty , kteří se mnou nesouhlasí za staré pomalá, konzervativní...
Jeho názor respektuji (je jedním z mnoha různých názorů) ale argumentace je trochu klackovitá.
Nevadí mi diskutovat o věcném problému věcně.
« Poslední změna: 24 Červen, 2009, 12:40 od Pfeifer »

Offline Djihad

  • ****
  • Příspěvků: 457
  • Karma: +42/-23
  • Zkušenosti jsou nepřenosné.
    • www.sleddogs.cz
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #11 kdy: 24 Červen, 2009, 12:14 »
Myslím, (ve skutečnosti ne), že by bylo potřeba a nejlepší kdyby si na příštím MS  či ME "na blátě vokolo stodoly" někdo pořádně rozbil tlamu, polámal nějaký oudy a podobně, ona takováhle nehoda posune bezpečnost hooodně kupředu.
Všichni tu hřešíme na tu skutečnost, že se nic takovýho ještě nestalo.

O.T:
V rámci nečistejch:
citace: "Naše čtyřka uteče i s 100 kg vážící zabržděnou "Chlaňovkou"", tohle není argument. Nemůžeš přece chtít po kolečkách ze zahradní sekačky nějaký "brzdný" výkon. Pneumatiky s konstrukční rychlostí 18 km/h postavené tak, aby co nejméně poškodily trávník tvé zahrady, nemůžeš udávat jako vzor, a ani je nemůžeš srovnat s daleko užšími pneu, třeba pro motokros, či enduro (samočistící a brzdné schopnosti, atd.). Každý kdo zapřahá víc jak šest psů se stejně chlaňovky postupně zbavil.

Jedno řešení by bylo: daný rozměr pneu pro disciplínu, plus váhový handicap, že jako pro menší spřežení menší kola, atd. Konstrukce káry by byla přímou úměrou dané pneu, a výjimky by vyřešil váhový handicap.
Tímto by byly podmínky velmi srovnané.
To ,že by někdo musel vyhodit drahé náčiní které kdysi koupil...... no a? To je v jiných sportech celkem bežné, to také není argument, vem si teoreticky ,že by někdo koupil něco tak drahého a tak lehkého že by na to nikdo jiný neměl, a nemohly by se změnit pravidla, protože by řval že to nevyhodí .....blbost co?
Hezký příklad ze světa sportu je F1, (i když lehce nadnesený), jednotné pneu, daný váhový limit, max kubatura, nějak se ty formule podobají jako vejce vejci, v případě kár by to tak nějak dopadlo taky, když už se to musí za každou cenu v létě jezdit.
Já osobně bych to "BLÁTOZÁVODĚNÍ" zrušil, jen to drobí a odvádí jak tok a přísun pěněz tak i vlastní práci, um a jiné složky pořadatelských činností od pravých závodů, SNĚHOVÝCH. Místo přiblblého mistrovství na kárách, které neumí stanovit rovné podmínky pro všechny, by mohl být třeba Světový pohár, liga mistrů, či co na saních.


-17 x Alaskan husky/ESP, L.P.1996
-Unlimited MID a LONG, komerční jízdy se psy
-krmím masem
-nerozumím dogtrekingu, caniccrossu, bikejoringu, skijoringu, služeb. výcviku a výstavám
-miluji zrzky



Offline Pfeifer

  • **
  • Příspěvků: 99
  • Karma: +17/-1
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #12 kdy: 24 Červen, 2009, 12:30 »
Myslím Djháde, že nemůžeš házet všechno off snow do jednoho pytle. V individuálech to má logiku i smysl.
Džungle je jenom v týmech.

Offline sulika

  • STK
  • *
  • Příspěvků: 313
  • Karma: +20/-42
    • www.zerodc.cz
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #13 kdy: 24 Červen, 2009, 14:24 »
To Djihad
Měl jsem podobný názor na podzimní ježdění jako ty.Pár špatných zim a spousta přípravy pryč změnila můj názor na věc.Čas ukáže co je slepá ulička a co není.Osobně vidím zvýšení bezpečnosti u drylandových závodů v použití perfektních materiálů a techniky.Hlavně dbát na chrániče, kvalitní přilbu brýle,rukavice a pod.To je cesta.Unifikace kár je prakticky neproveditelná.Navíc nic neřeší,neboť stejných průměrů jako na ultralightu jsme dosahovali i na káře,která by navrhované normě vyhověla a o maximálkách ani nemluvím.Jen na ultralightu máme dnes špičkové brzdy a ostatní vybavení z špičkových materiálů které snesou velké zátěže.Dáša jezdí v kvalitní přilbě ,v motokrosových chráničích,má chráněné lokty,kolena a holeně.Pokud vystoupí při jízdě z kopce nedobrovolně jaký je rozdíl mezi 13 kg károu a 35 kg károu?Ve čtyřícítce na tlamu z lehké nebo těžké káry?Pomůže lehká nebo těžká nebo chrániče?F1 je dneska nudná podívaná ,spíš nepodívaná.

Offline Tobi

  • ****
  • Příspěvků: 334
  • Karma: +32/-9
    • E-mail
Re: Jednání ESDRA Helsinky
« Odpověď #14 kdy: 24 Červen, 2009, 17:15 »
Je to normalni bezna sportovni evoluce, stejne jako v ostatnich sportech.  Pred 12-15ti lety se v MTB downhillu jezdilo na jedne z nejlepsich vidli Marzochi DH3, zdvim 7cm, ktera byla dole zuzena a jeste 3xnavrtana napric. ...no legrace.... stala me tenkrat jeta majlant! A podivejte dneska. Laik to temer nerozezna od motorky. Je to naprosto stejny pripad, jen s malym rozdilem - zadny blazeny se tam nikdy nepostavil s brzdenym pouze zadnim kolem a misto riditek volant!!!

A F1 do toho nemontujte, kary maj tak rychly, ze je ani neudrzej na silnici.
Tobi