Myšlenka zorganizovat tento závod je super, je lákavá a rád bych se toho zůčastnil. Konečně něco co přibližuje Aljašské závody a nevidím jiné prostředí, kde by to šlo uspořádat také. A pokud nejde jinde, pro Mirka Kr. to znamená, že pokud má možnost, tak prostě musí. Je tady zmiňka o tom, že jak zjistit jestli daný team na to má ujet takovou vzdálenost a pustit do závodu jen ty, kteří na to mají. Někdo si věří jenom na stovku, nebo na 200. Já to taky nevím kolik ujedou maximum. Na 99procent teamu fyzicky věřím na 250km. Možna bych nonstop s přestávkami ujel 350, možná 400km, ale jisté je, že nikdy při tréninku nejezdím více než 30-40 km a to ještě tak každý druhý den, protože nemám tolik času a mě to déle samotného na saních bez atmosféry závodu už nebaví. Každopádně Šediváka taky v pohodě ujedou „bez ztráty desítky.“ Důležité budou častější přestávky, odpočinek, regenerace a jede se dál. Psům stačí jen málo o proti člověku a jsou hned fit. Vůbec bych neřešil nějakou povinou přestávků, pouze bych nějaký přestávkový režim doporučil - krátké ale časté. 250 km není zas tak hodně, aby se musel závod nařízenou dlouhou přestávkou omezovat. Oni psi sami ukážou jsetli chtějí jít do dalšího kola z vyhřáté slámy. A taky není snad nutné za každou cenu dojet celý závod až dokonce. Prostně postupně psi už nebudou moci, tak skončím. Za druhé by tam měl být nonstop veterinář/i, který by teamu povoloval/i vjezd do dalšího kola. Chtěl bych jenom poznamenat, že pokud se to pojme pouze jako romanické projížďky a trénink, zřejmě by požadovaná kvalita úžastníků nebyla početně zastoupena. Pokud se týká mě, přihlásil bych se pokud by to byl závod na nějaké úrovni, protože na romantické projížďky a tréninky jezdím kousek do Orlických hor po práci a kdy chci. Nemusím se nijak zvlášť připravovat, nemusím si brát dovolenou, nemusím jezdit daleko, nemusím platit startovné. Co se týče výbavy při závodě, taky bych moc toho nenařizoval. Otázkouje zda je možné to někdy ke konci závody, kdy psi, nebo mushera přepadne náhlá únava, bude moci to na pár hodin zapíchnout někde na cestě. Potom by asi bylo rozumné potřebné vybavení, hlaně pro psy, protože musher si stejně moc neodpočne tak, že by si rozdělal stan a uvařil oběd. Důraz bych dal na uspořádání stakeoutů pro přestávky, které bych ohraničil páskou a kam by nesměl nikdo jiný než musher pořadatelé a veterinář, tzn. žádná pomoc z vnějšku, žádný doghlandler. Auta jinde a musher by mohl kam chtěl. Jako na Ledovce. Pro bezpečnost jednoho pořadatele na stakeouty na přivádění a odvádění teamů z tratě. Tak to je moje přestava o tomhle závodě a moc přeji, aby to vše dopadlo.
Ale bude lepší nad detaily diskutovat až po povolení závodu od majitelů lesů. Myslím, že třeba okolo Hradce Králové by to v žádným případě u majitelů pozemků neprošlo, záleží jaké slovo mají pronajímatelé pozemků tj. myslivecké spolky a také ochránci přírody, ale jinej kraj, jinej mrav.
Jinak v dnešní době jsem zastáncem nesměřovat závody za každou cenu na jeden daný termín, tedy pokud to vzhledem k různým povolením s pevným termínem jde. Je bezpečnější počkat až napadne, sledovat počasí jestli by sníh mohl vydržet a 10 až min. 7 dní před tím to svolat. Tedy asi s týdenní rezervou před, nebo po závodech jako jsou Vetamix, Janovičky, Šediváček a Ledovka. Kdo chce a může si volno na to zařídí ale v žádném případě nemůže za to obviňovat pořadatele. Ten se může akorát modlit aby se za ten týden neočekávaně nezměnilo počasí, ale jinak by asi nebyl problém to dva dny před tím zase odložit. Já vidím termíny čtyři. 29.1-1.2.; 5.-8.2.; 19.-22.2; 26.2.-1.3., to by relativně mohlo stačit. HelaL. navrhuje březen. Možná je ještě reálný přelom únor-březen, ale v dalších termínech je už malá pravděpodobnost že sníh tam bude.