Jirka Mencák ve vláknu předjíždění naťuknul jednu věc, která stojí za vypíchnutí - už jsme ji párkrát museli řešit -
Zda má a MUSÍ být závodník schopen bezpečně kontrolovat své spřežení (tj. zpomalit, zastavit a jít ke psům). S tím souvisí hmotnost káry, brzdný účinek, ovladatelnost psů. (já myslím že musí, v tom smyslu o tom píší i řády- a pokud by měl lehkou káru a nezvladatelné psy, tak by mu ředitel závodu mohl omezit velikost spřežení, nebo závodníka disknout - toto v mezinárodních řádech je - IFSS - The Race Marshal may reduce the size of any team that s/he determines is too large for the designated driver. + Any team or dog coming to the starting line which, in the opinion of the Race Marshal, is unfit or incapable of safely completing the trail, shall be disqualified.)
Dále jde o způsob jízdy - zda podobně jako na silnici by měl závodník v daných podmínkách přizpůsobit rychlost stavu a povrchu trati tak, aby byl schopen na dohled zastavit. (je to závod --- netuším jak to mají třeba závodníci na motorkách, v autech na uzavřeném okruhu) Já myslím že by měl jet bezpečně, ale nevím, je to sice vyznačená trať, ale když se tam zatoulá dítě, pes, nebo havaruje předchozí jezdec.. tak co?
Já chápu jak natěsno jsou rozdíly v kategoriích, jak na hraně některé týmy jezdí. Na druhé straně je bezpečnost, sportovní duch a pohoda psů.
Co myslíte?