Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Pole a silnice

Autor Téma: Pole a silnice  (Přečteno 7336 krát)

0 uživatelů a 2 Hostů prohlíží toto téma.

Offline HuskyW

  • ***
  • Příspěvků: 175
  • Karma: +16/-6
    • HuskyW
    • E-mail
Pole a silnice
« kdy: 14 Září, 2014, 13:01 »
Ahoj, po přestěhování z Krušných hor do Středních Čech řeším pro mě dříve neznámé věci :)

Za prvé - pole. Dá se nějak vyřešit přejezd zoraného a mokrého pole, ze kterého se tímto stává obří lepivá plocha, kdy se kola obalená bahnem po pár metrech zaseknou? Trochu se obávám, že tohle řešení nemá. Jde mi jen o přejetí kousku pole, netrénuji vyloženě po polích. Bohužel i 100 metrů pole je nepřekonatelných, když se kola po 20 metrech zablokují. V tuhle chvíli čekám na sucho nebo mráz a tyhle úseky bohužel nepoužívám.

Za druhé - silnice. Potřebuji ujet po startu asi 200 metrů po silnici III.třídy u nás v obci, kde je opravdu mírný provoz, ale přeci jen občas někoho potkáme. Má někdo tip, jak naučit psy běžet úplně u kraje silnice? Naučila jsem je už dodržovat alespoň pravý jízdní pruh, štěně (dnes roční), které k tomu bylo od malička vedeno, se toho kraje krásně drží. Ale dospěláci prostě mastěj minimálně prostředkem pruhu, někteří mají tendence to hnát až doprostřed silnice (ty ale do leadu nezapřahám, takže to až tak nevadí, ve spřežení jedou v lajně za leadry). Jezdíme ve dvou tak, že Luky buď dělá doprovod na kole nebo běží vedle a když leadři zajedou moc do středu, tak se posune vedle nich a s povelem gee je zase donutí jít ke kraji. Přemýšlela jsem o novém povelu (třeba "uhni gee"), aby to měli spojené přímo s tím, že mají jít na kraj a ne odbočovat...

Díky LW

Offline RomanH

  • STK
  • *
  • Příspěvků: 153
  • Karma: +4/-15
Re:Pole a silnice
« Odpověď #1 kdy: 14 Září, 2014, 22:01 »
Ahoj Lucko,
 Pole se dá překonat, jezdím i v těchto dnech přes pole asi první kilometr. Je krásně zorané a tak než si jej ušlapu tak klopýtám a psi také. Netočící se kola neřeším. Psy musí káru odtáhnout i smykem. Já jdu za károu. Sice mi to zouvá boty, ale co nadělám. Když jedu na čtyřkolce je to lepší, ale dělám si v oranici nyní i třicet cm hluboké koleje.  Domů se zase vracím asi kilometr po silnici s provozem a psi mám naučeny na povel dží trajl. Běží vpravo a když jede auto tak nezastavuji. To proto že když zastavím psi koukají co bude a mohou vybočit ze svého směru. Učil jsem je to na tento povel asi týden. Na všech cestách jezdíme vpravo pokud jim řeknu. Když nechtějí, zastavím a natlačím je doprava a opakuji jim povel, pak dostanou pamlsek. Rozjedu se a po deseti metrech už zase pochodují doleva, tak a znova do nekonečna. Chce to hodně trpělivosti ale dá se je to naučit během několika tréninků. Já takto už jen oslovuji leadra a ostatní psy tím nezatěžuji, jdou jak ovce za leadrem a pokud ne a snaží se vybočovat tak musím zastavit a ukázat jim co po nich chci. Je to boj, ale můžu jezdit i v provozu. A pole se neboj, bláto lepí jen když nemá dost vody. když si ujezdíš stopu přes pole tak pak i v dešti budeš moci přes pole jezdit. Řídké blátíčko v uježděné stopě nelepí.
RomanH

Offline HuskyW

  • ***
  • Příspěvků: 175
  • Karma: +16/-6
    • HuskyW
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #2 kdy: 14 Září, 2014, 22:24 »
Takže z toho chápu, že se to dá teoreticky ujezdit... Stačí jen mít místo psů tank jako ty :D Ba ne, zkusím, jestli mi tu káru takhle utáhnou, tam jde spíš o psychiku - jak to nejede, začnou plašit, hopsat, otáčet se... Takže naučit je to. Zkušenosti :)

Ty jezdíš po frekventovanější silnici než já. Systém učení máš myslím podobný - jen my jsme na to dva a tak nezastavujeme, ale můžeme reagovat přesně v tu chvíli kdy začnou vybočovat (povel dávám pořád já z káry, i když je u nich Lukáš ve funkci barikády). Dneska jsme je nechali jet samotné (Luky byl na káře, ne u nich) a už se drželi  dobře na kraji. Ráda bych tohle vypilovala na jistotu, abych si právě mohla vyjet trénovat sama bez pomoci, když už to konečně po 15 letech jde od baráku (tedy nového).

Dobrej tip je, že se to dá učit vlastně i na normálních cestách, kde je větší klid než na té silnici - stačí pro to mít vlastní povel.

Díky  ;)

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #3 kdy: 15 Září, 2014, 10:06 »
pole a silnice - důvěrně známé na Jižní Moravě :D

Pole s podmítkou a někdy i s orbou se dá projet - pomůže když si předtím (za sucha) projedeš čtyřkolkou tam a zpět a vytvoříš stopy dle rozchodu káry. Jak naprší, smůla- Buď to psi urvou, nebo musíš jinudy, třeba po silnici.

Silnice - dží kraj je můj povel, někdo to umí, někdo ne. Stačí naučit leadry, třeba na ruce nebo s kolem, tříkolou či malým týmem. Ostatní je pak následují.

Při míjení aut já osobně zastavuju s károu ve škarpě a jdu podržet leadry. I když to umí, tak nechci riskovat, že lajna psů vběhne do cesty autu, co jede šedesát.. fatální.

Offline Dana Koňáková

  • *
  • Příspěvků: 4
  • Karma: +0/-0
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #4 kdy: 15 Září, 2014, 11:17 »
Ahoj,
co se týče ježdění na silnici, tak můžu jen potvrdit, chce to čas a spoustu trpělivosti, ale jde to. Poprvé když jsem jela se psi (6 SH) po silnici, tak sem myslela že tam spřežení nechám, a sama se půjdu oběsit - káru jsem držela na pravé straně, psi chtěli jet na levo, takže byli roztažený po celý silnici, kolem jezdili auta.. No hrůza :(!!! Po každé jsem stavěla, a se slovy "Na stranu" odtáhla leadry ke kraji na pravo, srovnala spřežení ke krajnici, pochválila je, ujela metr, znova zastavila, odtáhla na pravo.. Nebudu dále zdržovat, ale nakonec to stálo za tu námahu. Dneska jezdí na na pravé straně bez problémů, aut si vůbec nevšímají a silnice přestala být sebemenší problém. S polem zkušenosti nemám, respektive jednu - po pár pokusech jsem vzdala jízdu po rozoraném poli a jezdim radši po té silnici:).
Držím palce s učením hafanů na ať už na silnici, tak na poli..
D.

Offline HuskyW

  • ***
  • Příspěvků: 175
  • Karma: +16/-6
    • HuskyW
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #5 kdy: 15 Září, 2014, 12:24 »
Helo, to bych nestihla - zajet do škarpy (která u nás vlastně ani není :) ), tam se nějak zakotvit a jít ke psům (na asfaltu navíc nemám možnost zakotvení a tím pádem nemůžu jít ke psům), ten můj úsek silnice je tak krátký, že když vidím auto, napočítám do pěti (max do deseti) a už ho mám u psů. Taky praktikuji to, co říká Roman - udržuji je v pohybu vpřed, protože tam je moje jistota. Když zastavím, psi se začnou otáčet a hledat problém. Stejné řešení mám pro předjíždění spřežení - přibrzdím, ať mě druhý tým může předjet, ale nezastavím, aby se psi neotáčeli a zajímal je stále pohyb vpřed. Čili odsud mám jistotu, že nevybočí, znám je.
Ještě mě napadá - když se mi bloknou blátem kola, ale psi to urvou a vyvlečou zase na trávu, stejně budu muset zastavit a mechanicky to nějak očistit, aby se to mohlo rozjet? Já jsem to pole zkoušela zatím jen na jaře na koloběžce a po tom zážitku se tam právě s károu teď nehrnu...

Dampi - stejně nevím, jak to vy lidi děláte, že na silnici zastavíte a jdete ke psům, aniž by ujelo spřežení...  :D Navíc já právě po silnici startuji, takže tam je to největší natěšení z jízdy :) Sice je letos taky učím, aby po zastavení stáli...ale obávám se, že bez pořádného zakotvení (nemluvím o ruční brzdě, ta je k prdu) to stejně nebudu moct nikdy použít.

Offline ježura

  • *****
  • Příspěvků: 587
  • Karma: +15/-0
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #6 kdy: 15 Září, 2014, 13:39 »
Buď naložit do vozíku a ten kousek silnice holt popojet a startovat až "v krajině" a nebo opravdu kolo, koloběžku a naučit leadry dží a hó kraj. Psi co zažili ještě Olomouc a civilizaci to uměli, byla to nutnost, teď co "žijem v lese, žijem v lese", tak už nebyla potřeba to učit a občas mi to chybí i třeba na té polňačce, když je někde vyjetej rygól, nasypanej bordel a potřebuju se tomu vyhnout. No ti moji důchodci už bez toho dožijou...
Ale je fakt, že vypálit hned po startu na silnici mezi auta, kdy maj psi amok a zatmění bych si asi netroufla, zvlášť s větším spřežením...

Offline HuskyW

  • ***
  • Příspěvků: 175
  • Karma: +16/-6
    • HuskyW
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #7 kdy: 15 Září, 2014, 14:46 »
Neboooj, nejsem magor - nepálím po startu mezi auta, takhle to zní hrozně :) Od našeho baráku po cestě najíždím k silnici, kde stojí Lukáš a ukáže mi, že můžu vystartovat :) Auto potkám tak při každém pátém tréninku...a to počítám i koloběžku, na které jezdím přeci jen v civilizovanější dobu (spřežení jen ráno/večer, kolobku hodím kdykoliv je chladněji).
Jezdit na trénink autem nechci. To jsem měla posledních 15 let...prostě chci najít řešení pro to, co teď mám :)

Offline Dana Koňáková

  • *
  • Příspěvků: 4
  • Karma: +0/-0
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #8 kdy: 15 Září, 2014, 14:47 »
Nejupřímější odpověď proč můžu zastavit a jít ke psům aniž by ujeli je asi ta, že na silnici najíždím až po cca 2km cesty lesem do kopce (spíš teda krpálu), kdy už největší amok opadá:). Ale jinak je od malička všechny učim, že když se stojí a slejzám z káry, tak musí sedět, stejně tak než se startuje - pro někoho asi nesmyslný buzerování, ale pocitově mám aspoň 30 vteřin navíc na reakci:) a usnadňuje mi to s nima práci.
Každopádně startovat na frekventovanou silnici... Asi tak jak jsi psala - s doprovodem, který psi "odporoučí" na správnou stranu, a doufat že se hafani brzy naučí kde se jezdí;) Naši psi to taky nakonec pochopily.

Offline HuskyW

  • ***
  • Příspěvků: 175
  • Karma: +16/-6
    • HuskyW
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #9 kdy: 21 Září, 2014, 11:11 »
Takhle jdou aktuálně po silnici sami od sebe (Luky to pouze jistí, kdyby náhodou šli do středu silnice nebo jelo auto, ale chceme vidět, jak to leadři vedou...). Uvidím, jestli se je podaří naučit běžet úplně u krajnice, ale takhle už to je myslím snad přijatelné...


Offline Sepp

  • *
  • Příspěvků: 14
  • Karma: +0/-2
    • E-mail
Re:Pole a silnice
« Odpověď #10 kdy: 22 Září, 2014, 11:18 »
Nechci tu "plácat" (navíc nemám spřežení), ale k pohybu při krajnici ... nebylo by řešením naučit to prvně leadera/y samostatně? Přeci jen jeden/dva se (i na asfaltu) uřídí lépe, než celé spřežení ... a až se leader naučí co a jak má dělat na silnici, pak stejně směr celého spřežení určuje leader  :)

A k oranicím a blátu ... co na kostru "káry" navařit "škrabku", která za jízdy seškrábne z kola bláto? Blbě se to asi popisuje, ale princip je velmi jednoduchý  8)


Offline xaelian

  • *****
  • Příspěvků: 143560
  • Karma: +0/-0
Re:Pole a silnice
« Odpověď #12 kdy: 02 Listopad, 2023, 20:06 »
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting


Offline xaelian

  • *****
  • Příspěvků: 143560
  • Karma: +0/-0
Re:Pole a silnice
« Odpověď #14 kdy: 03 Únor, 2024, 11:12 »
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо